Günah işleyenler

Sual: Bazı hadis-i şeriflerde, bir günahı işliyenin Cehennme, bir iyilik işliyenin de günahları affolup Cennete gideceği bildiriliyor. Bunların bazı şartları yok mudur?

online casino

CEVAP

Hadis-i şeriflerde, (Koğucu Cennete giremez.), (Gıybet eden Cehennemliktir), (Kalbinde zerre kadar kibir olan Cennete giremez) buyuruluyor. Bunların manası, (O günahtan tevbe edilmemişse, af veya şefaate uğramamışsa, günahının cezasını çekmeden Cennet giremez) demektir.

Günah ile imansızlık ayrı şeylerdir. Günahı ne kadar büyük olursa olsun, günah işliyen kâfir olmaz. Fakat günah devam edenin kalbi kararır, zamanla küfre girmesi kolay olur. Onun için her günahtan kaçmak gerekir.

 Cennetlikler

Hadis-i şeriflerde, (Devamlı iki rekat kuşluk namazı kılanın günahları deniz köpüğü  kadar olsa da affolur.),(Teravih kılanın geçmiş günahları affolur), (Tesbih namazı kılanın günahları dağlar kadar da olsa Allah affeder) buyuruluyor.

Bu müjdelere kavuşmak için Ehl-i sünnet itikadında olmak, bid'at işlememek gerekir. Hadis-i şerifte, (Bid'at işliyenin hiç bir ibâdeti kabul olmaz) buyuruldu. Günahlarına tevbe edip haramlardan kaçmak gerekir. Hadis-i şerifte, (On liralık elbisenin, bir lirası haram olsa, o elbise  ile kılınan namaz kabul olmaz.) ve (Haram yiyenlerin farzları da, sünnetleri de kabul olmaz) buyuruldu. Ayrıca farz borcu olmamalıdır. Hadis-i şerifte, (Farz borcu olanın nafileleri kabul olmaz) buyuruldu. (Fütuh-ül gayb)

Şu hâlde önce itikadımızı düzeltmemiz, haramlardan kaçmamız ve farz borçlarını ödememiz gerekir. Haram işliyenin ibâdeti sahihtir. Yani borçtan kurtulur. Fakat vâdedilen sevaba kavuşamaz. (Şu duâyı okuyan, şu iyiliği yapan şu kadar sevaba kavuşur) denince de yukarıda bildirilen şartların bulunması gerekir.

Hadis-i şerifte, (Kişi sevdiği ile beraberdir) buyuruluyor. İnsan dünyada kimi seviyorsa, ahırette onunla beraber olur. Bir kimse, Peygamber efendimizi sevse, ahırette onunla beraber olur. Ama yukarıda bildirildiği gibi ilkönce müslüman olması gerekir. Bir gayr-i müslim de (Çok akıllı bir adammış) diyerek sevebilir. Bu sevgisi onu Cennet götürmez.Hz. İsayı seven de onunla Cennete olur. Fakat Hırıstiyanlar Cehenneme  gidecektir. Sevginin de ölçüsü vardır. Onu ilah olarak değil, peygamber olarak sevmek ve müslüman olmak şarttır.

Hadis-i şeriflerde, (Cennete temizler girer), (İmanın yarısı sabır, yarısı şükürdür) buyuruluyor. Bu hadis-i şeriflere bakınca, temiz olanın veya sabredip şükredenin Cennete gideceği anlaşılabilir. Hâlbuki bir gayr-i müslim de temiz olabilir, sabredebilir, şükredebilir. Şu hâlde Cennete gidebilmek için müslüman olmak, doğru itikade sahip olmak, bid'attan kaçmak farzları yapıp haramlardan uzak durmak gerekir. (Hadika)

Kötülükten kaçan her mümin cennetliktir. Kur'an-ı kerimde mealen buyuruluyor ki:

(Rabbinden korkup da kendini kötülükten alıkoyanın gideceği yer elbette cennettir.) [Naziat 40,41]

Kimseye kötülüğü dokunmayıp, evinde oturarak dinin yayılması için hizmet etmiyenlerle, gece gündüz Allah yolunda hizmet edenlerin dereceleri elbette farklıdır. Kur'an-ı kerimde mealen buyuruluyor ki: (Allahü teâlâ, mal ve canları ile cihad edenleri, derece bakımından oturanlardan üstün kılmıştır.) [Nisa 95]

Bunun gibi, cemaatle namaz kılmak yalnız başına namaz kılmaktan 27 derece daha fazladır. Camide cemaatle namaz kılmak, evde cemaatle namaz kılmaktan daha fazla sevabdır. Peygamber efendimizin mescidinde kılınan namaz da diğer  camilerde kılınan namazlardan çok üstündür. Hadis-i şerifte buyuruldu ki:

(Mescid-i Aksada kılınan bir namaz, diğer camilerde kılınan bin namaza, Medine mescidinde kılınan namaz ise onbin namaza, Mescid-i haramda [Kâbede] kılınan bir namaz da yüzbin namaza bedeldir.) [İ.Gazali]

Düşman karşısında cihad ederken namaz kılmak ise, hepsinden daha fazla sevabdır. Namazı şeri özürsüz terketmek ise çok büyük günahtır. (Cami-ül fetava)da buyuruluyor ki:

(Düşman karşısında bir namazı kılmak mümkün iken kıl! Terk etmek, yediyüz büyük günah işlemiş gibi günahtır.)

Her çeşit zorluğa rağmen namazı terketmiyenlerin ecri çok büyük olur. Dini yaymakta olanların kıldıkları namaz da, savaşta düşman karşısında kılınan namaz gibi çok sevabdır.

geri    ölüm    ileri